1. ساخت انواع جرثقیل
  2. سیم بکسل
  3. همه چیز درباره مشخصات انواع سیم بکسل نازک روکش دار و بدون روکش

همه چیز درباره مشخصات انواع سیم بکسل نازک روکش دار و بدون روکش

سیم بکسل نازک:

سیم بکسل از جمله سیم بکسل نازک، بر اساس کاربرد و مشخصات فیزیکی و شیمیایی به گروه های مختلفی تقسیم بندی می شوند؛ این گروه بندی توسط سازندگان تنظیم شده و در جداولی ارائه می گردد تا محصولات برای اهداف و کاربری های مناسب و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درمورد انواع سیم بکسل از جمله سیم بکسل نازک، سیم بکسل نازک روکش دار، قیمت سیم بکسل نازک، خرید سیم بکسل نازک، انواع سیم بکسل نازک، نازکترین سیم بکسل، قیمت سیم بکسل نازک روکش دار و سیم بکسل بسیار نازک هستید، با ادامه این مقاله همراه باشید.(منبع)

 

سیم بکسل نازک

جداول سیم بکسل:

جداول سیم بکسل بر اساس مشخصات زیر تنظیم و ارائه می شود:

  • قطر سیم / Diameter of rope
  • وزن هر متر طول سیم بکسل / Approach weight
  • حداقل نیروی برشی / minimum breaking load
  • گرید سیم بکسل
  • گرید 2160
  • گرید 1960
  • گرید 1770
  • گرید 1570
  • نوع بافت سیم بکسل، شامل
  • بافت وارینگتون
  • بافت سیل
  • مغزی فولادی
  • مغزی کنفی
  • سیم بکسل ریز بافت
  • سیم بکسل نتاب

 

سیم بکسل نازک 7*7
سیم بکسل نازک 19*7

 

 

سیم بکسل نازک 19*1
سیم بکسل نازک 19*1

 

مقاومت سیم بکسل:

مقاومت در برابر کشش خاصیت اصلی سیم بکسل است. و قطر و ضخامت متفاوت در سیم بکسل ها، تعیین کننده همین مقاومت کششی است و هر سیم بکسل بر اساس مشخصات خاص خود، مقاومت کششی مشخصی دارد. به عنوان مثال، سیم بکسل نازک دارای قابلیت انعطاف پذیری بالا و مقاومت کششی مطلوبی دارد و همین خاصیت سیم بکسل نازک، سبب می شود که در بسیاری از موارد و در صنایع مختلف کاربرد داشته باشد.

کاربرد سیم بکسل نازک:

  • سیم بکسل نازک جهت شیشه بالابر خودرو
  • سیم بکسل نازک برای سیم کلاچ اتومبیل ها و همچنین ترمز دوچرخه
  • سیم بکسل مخصوص تجهیزات بدنسازی
  • سیم بکسل نازک مخصوص مرغ داری ها و کشتارگاه

سیم بکسل نازک مخصوص مرغ داری دارای بافت ۱۲×۶ است و در رنگ های مختلف و اندازه های 1.5 میلی متری و 12 میلی متری عرضه می شود.

سیم بکسل نازک

خصوصیات سیم بکسل روکشدار بافت ۱۲×۶:

لازم به ذکر است که این سیم بکسل، دارای روکشی از جنس پلاستیک بوده که با پی وی سی به سیم بکسل می چسبد. این نوع سیم بکسل روکش دار بسیار با دوام بوده و در دکوراسیون و همچنین ابزار و دستگاه های ورزشی و بدن سازی نیز کاربرد دارد، از آن جا که پولی های دستگاه های بدن سازی از جنس پلاستیک هستند، استفاده از سیم بکسل روکش دار با روکش پلاستیکی در این مورد بسیار مناسب است؛ زیرا علاوه بر محافظت و عدم آسیب به پولی ها، از آسیب به بدن، ناشی از تماس احتمالی با سیم بکسل جلوگیری می شود.(اطلاعات بیشتر)

قیمت سیم بکسل نازک:

قیمت سیم بکسل نازک بستگی به قطر سیم و همچنین نوع، جنس و ضخامت پوشش آن دارد. قطر سیم از 3 میلی متر تا 8 میلی متر متغیر است و جنس پوشش می تواند گالوانیزه و یا پلاستیکی باشد.

قیمت سیم بکسل نازک روکش دار:

پوشش PVC و نایلون در ایران، برای سیم بکسل نازک 7 × 7 استفاده می شود و کاربرد آن در صنایع خودرو سازی و صنایع مرغداری و دستگاه های بدن سازی است و تحت عناوین مرتبط با کاربرد آن ها و به صورت: سیم بکسل سیم کلاچ و ترمز، سیم بکسل شیشه بالابر، سیم بکسل سالن بدنسازی و سیم بکسل مرغداری عرضه می شوند. لازم به ذکر است که نوع بدون پوشش در صنایع خودرو سازی استفاده می شود. قیمت سیم بکسل نازک به دلیل قطر کم، ارزان تر است و هر متر سیم بکسل نازک از حدود 20،000 ریال تا 90،000 ریال بر اساس قطر، متغیر است. در صورتی که سیم بکسل، روکش داشته باشد، قیمت نوع 7 × 7 سیم بکسل روکش دار، در حدود 5،000 ریال تا 15،000ریال افزایش هزینه به دنبال خواهد داشت.

 

سیم بکسل نازک روکش دار:

روکش سیم بکسل نازک روکش دار یا wire rope coated از جنس پی وی سی بوده و باعث انعطاف پذیری و  قیمت ارزان سیم بکسل می شود. خاصیت سیم بکسل نازک روکش دار، مقاومت آن در برابر رطوبت، ساییدگی و عوامل محیطی دیگر و هر عوامل آسیب رسان دیگری است.

ویژگی های سیم بکسل روکشدار:

در مورد اهمیتِ ویژگی مقاومت در برابر شرایط محیطی، باید گفت که یک عامل مهم و اساسی در پروسه تولید سیم بکسل است. از آن جا که سیم بکسل نازک، کاربرد زیادی در صنایع دریایی و کشتی رانی دارد و در این مصارف، عامل رطوبت به طور دائم وجود دارد و برای این کاربرد ها، از سیم بکسل روکش دار از جنس گالوانیزه استفاده می شود. همچنین در حفاری ها و نیز در مناطق مرطوب ساحلی به منظور مقاومت در برابر زنگ زدگی و عوامل خورنده نیز از این نوع سیم بکسل استفاده می شود.

معیار انتخاب سیم بکسل نازک روکشدار:

از دید مصرف کنندگان، یکی از معیار های مهم سیم بکسل نازک روکش دار، کیفیت تولید و مواد اولیه مصرفی در تولید محصول سیم بکسل نازک است. و امروزه، برند های مختلف تولید کننده ی سیم بکسل در سرتاسر دنیا محصولات مرغوب و با کیفیت بالا تولید می کنند. کیفیت ساخت این سیم بکسل نازکِ ویژه سبب شده است که نقاط ضعف ساختارهای مشابه را نداشته باشند. و سیم بکسل نازک و با کیفیتی مانند سیم بکسل های الترا لود علاوه بر دارا بودن مقاومت بالای کششی و تنسایل بالاتر، نقطه ضعف سیم بکسل نتاب روکش دار مثل عمر کوتاه ناشی از سایش بالای بین لایه ها به سبب مغزی فولادی را ندارند. زیرا لایه های پلاستیک خاصی بین لایه هایش دارد که در برابر سایش مقاومت می کنند.

برند های تولید کننده سیم بکسل نازک با کیفیت بالا عبارتند از:

کاسار، برایدون انگلستان، کیسوایر کره و گوستاولف آلمان.

سیم بکسل نازک روکش دار به عنوان جایگزین سیم بکسل استیل:

در صنایع مختلف، استفاده از سیم بکسل نازک بسیار گسترده بوده و فقط برای کشیدن اجسام سنگین و بلند کردن و لیفتینگ استفاده نمی شوند. و در این راستا، سیم بکسل نازک مورد استفاده در صنایع مختلف، بر اساس ساختار ها و بافت های مختلف و متریال های متنوعی تولید می شوند به طوری که برای کاربرد های تزئینی و دکوراسیون نیز مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، امروزه سیم بکسل ها در احداث پل های معلق نیز استفاده ی گسترده ای دارند و به منظور اتصال دو نقطه و به ویژه در مناطق روستایی و کوهستانی و با هزینه های بسیار کمتر و با سرعت بسیار سریع تر در مرحله ی راه اندازی نسبت به پل های بتنی استفاده می شوند. بر این اساس، ساختارهای گوناگون و متریال های مختلف تفاوت های عمده ای با یکدیگر دارند. در ادامه، این تفاوت ها و نوع سیم بکسل ها آورده شده است.(موارد مشابه)

سیم بکسل نازک استیل:

بیش از 100 نوع بافت سیم بکسل نازک وجود دارد و اطلاعات فنی سیم بکسل ها و تفاوت های مکانیکی آن ها شامل تنسایل و سختی، مقاومت سایشی، مقاومت کششی، تنش پیچشی و برشی، مقاومت محیطی و انعطاف آن ها بسیار گسترده است و در این جا تنها به مقایسه نوع و کارکرد سیم بکسل روکش دار نازک و استیل و مقایسه کاربری آن ها پرداخته می شود.

گرید سیم بکسل استیل:

سیم بکسل های استیل در دو گرید تولید می شوند و شامل استنلس استیل 304 (در اصطلاح، بگیر) و استنلس استیل 316 (در اصطلاح، نگیر) هستند. برای محیط مرطوب و ساحلی، این دو نوع سیم بکسل به دلیل مقاومت محیطی بالا در برابر آب و رطوبت، انتخاب مناسبی هستند.

سیم بکسل استنلس استیل 7×7 اگر چه به اندازه سیم بکسل های فولادی، مقاومت کششی ندارد و تنسایل و سختی پایین تری نیز دارد و با وجود قیمت بسیار بالاتر نسبت به سیم بکسل فولادی، تنها به دلیل مقاومت محیطی که دارد برای اتصالات کششی در محیط های مرطوب بهترین گزینه است. اگر چه به دلیل تماس با نمک های دریایی موجود در آب دریا، سیم بکسل های استیل نیز در بلند مدت دچار زنگ زدگی و خوردگی می شوند، با این حال هنوز هم نسبت به سیم بکسل های فولادی، طول عمر بسیار بالاتری دارند. دو مثال بالا از سیم بکسل استیل با دو گرید مختلف، قابلیت های مکانیکی کاملا برابری، از نظر مقاومت کششی داشته و تفاوت آن ها تنها به خاطر مقاومت در برابر زنگ زدگی و کلرید ها است و سیم بکسل استیل گرید 316 مقاومت بهتری دارد.

انواع سیم بکسل نازک:

گاهی اوقات به سیم بکسل نازک روکش دار، به اشتباه ضد زنگ گفته می شوند. معمولا این سیم بکسل ها در سایز های ریز تر و با مغزی از ساختار 7 × 7 و از جنس فولادی و با روکش پلاستیکی پی وی سی تولید می شوند. باشگاه های ورزشی و بدن سازی بیشترین مورد استفاده ی سیم بکسل نازک روکش دار هستند و برای حرکت بر روی قرقره ها و اتصال وزنه ها به اهرم فشاری کاربرد دارند.

توجه به این نکته ضروری است که وجود روکش در این نوع سیم بکسل ها، برای بالا بردن قابلیت فیزیکی جهت مقابله با زنگ زدگی و رطوبت نیست بلکه به منظور افزایش مقاومت سایشی و همچنین حذف تماس مستقیم لایه ها با سطح های مختلف است. بنابراین، سیم بکسل روکش دار ضد زنگ نیست و در اثر کوچک ترین سوراخ یا پارگی روکش و در تماس قرار گرفتن با رطوبت و یا با ورود قطره های آب، سریع تر دچار زنگ زدگی می شود. سیم بکسل نازک روکش دار به قطر 4 به 5 کاربرد گسترده تری دارد. در این جا، قطر 4 به 5 به معنی مغزی به قطر 4 میلی متر، و روکش پی وی سی به ضخامت 5.0 میلی متر، در سطح خارجی سیم بکسل است به صورتی که سبب افزایش 1 میلی متر در قطر خارجی می شود.

سیم بکسل نازک 7×7 معمولا برای سایز 3 میلی متری تا 7 میلی متری، به کار می رود.

و سیم بکسل نازک 12×6 نیز برای سایز 8 میلی متری تا 12 میلی متری، به کار برده می شود. و به آن در اصطلاح سیم بکسل هفت لا نیز گفته می شود.

دسته بندی سیم بکسل نازک:

بر اساس بافت، جنس مغزی، تاب، ضخامت، کارایی، طول عمر، و …، سیم بکسل روکش دار به دسته های مختلف تقسیم بندی می شود. در این نوع دسته بندی سیم بکسل نازک،‌ سایز و قطر و انواع گوناگون روکش نیز وجود دارد به صورتی که سیم بکسل های مربوط به هر دسته، برای یک کاربرد و کار خاصی تولید و عرضه می‌ شوند. عدم آگاهی از نوع سیم بکسل روکش دار متناسب برای هر کار، سبب منجر شدن به خطر ها و خسارت هایی می شود که جبران ‌ناپذیر خواهند بود، برای مثال سیم بکسل روکش دار مخصوص حمل و جابجایی ماشین را نباید برای بالا بردن آسانسور به کار برد و …. و به همین منظور، سیم بکسل ‌آسانسور روکش دار با مقاومت های مختلفی تولید و به کار برده می‌شوند.

موارد کاربرد سیم بکسل روکشدار:

از بعضی از سیم بکسل های روکش دار بیشتر در سالن های بدن سازی و برای اتصالات وزنه دستگاه ها استفاده می شود و شامل سیم بکسل های مغز فولادی در سایز های پایین است. لازم به ذکر است که سیم بکسل های نازک روکش دار، خاصیت ضد زنگ ندارند و از آن ها به جای سیم بکسل گالوانیزه و سیم بکسل استیل نمی توان استفاده کرد.

روکش سیم بکسل، لایه بیرونی سیم بکسل است و از آن در برابر تمام عوامل ناخوشایند یا خطرناک بیرونی نظیر سوختگی، اشعه، رطوبت و … محافظت می‌کند. روکش ‌های سیم بکسل از مواد متفاوتی و با بالاترین کیفیت ساخته می شوند مانند: پلی اتیلن، PVC، پلی یوترن ترموپلاستیک TPU، الاستومر ترموپلاستیک TPE. هر کدام از این مواد، در شرایط خاصی کاربرد خاص خود را دارند. مثلا روکش ‌های از جنس PVC معمولا طوری ساخته می ‌شوند که در برابر آتش، پرتو های ماورای بنفش خورشید و حتی روغن مقاوم باشند و به همین دلیل، PVC یک روکش مناسب برای سیم و کابل به حساب می آید.

در صنایع غذایی و دارویی و به ویژه در محیط های اسیدی و یا مرطوب، روکش ها معمولا از جنس PVC ، پلی پروپیلن و نایلون هستند و همچنین در محیط هایی که سیم بکسل نازک در معرض خوردگی خواهد بود نیز، این جنس از روکش ها، کاربرد زیادی دارند.

مغزی سیم بکسل نازک روکش دار:

به بخش مرکزی طناب یا سیم بکسل، اصطلاحا مغزی سیم بکسل گفته می شود و در حقیقت، بقیه ی رشته‌ ها دور تا دور مغزی سیم بکسل تابیده می‌ شوند و نقش آن، نگهداری سایر رشته‌ ها است. به همین دلیل است که قطر مغزی سیم بکسل بسیار مهم است زیرا باید به اندازه ای باشد که در هنگام زیر بار قرار گرفتن طناب، از تماس رشته ‌ها با یکدیگر جلوگیری کند. مغزی ها می توانند از جنس فولاد و یا از نوع الیاف باشد و بر این اساس به صورت IWRC / independent wire rope core و FC / Fiber Core شناخته می شوند. سیم بکسل با مغزی فولاد استحکام بالاتری دارد و در نتیجه انعطاف کمتری هم دارد. بنابراین نوع کاربرد سیم بکسل یک معیار خیلی مهم در انتخاب مغزی آن است. مغزی سیم بکسل، خود از چند رشته تشکیل شده که آن ها هم بافت خاص خودشان را دارند.

سیم بکسل نازک با مغزی فولادی

مغزی فولادی سیم بکسل نازک می تواند یک سیم بکسل مستقل باشد و به آن مغزی سیم بکسل مستقل یا به اختصار IWRC گفته می شود که مخفف independent wire rope core است. اگر قطر سیم بکسل کمتر از ۱۰میلی ‌متر، و مغزی آن نیز فولادی باشد، مغزی معمولا WSC / Wire Strand Core یا یک رشته ی مفتول فولادی است.

سیم بکسل نازک با مغزی الیافی:

مغزی کنفی یا مغزی الیافی که به آن FC نیز گفته می شود و مخفف Fiber Core است، می تواند هم از الیاف طبیعی و هم از الیاف مصنوعی ساخته ‌شود. امروزه استفاده از مغزی با الیاف مصنوعی مثلا از جنس پلی ‌پروپیلین، افزایش چشمگیری داشته و این استفاده روز به روز بیشتر هم می شود با این حال، از کنف طبیعی هنوز هم در ساخت سیم بکسل استفاده می شود.

باید در نظر داشت که اگر استحکام طناب و نیروی کشش آن مهم تر از دیگر عوامل باشد، در این صورت از مغزی فولادی استفاده می‌شود. و اگر قابلیت انعطاف طناب مهم تر از نیروی کشش باشد، از مغزی الیافی استفاده می شود.

بافت انواع سیم بکسل نازک:

بر اساس سفارش مصرف‌کننده، سیم بکسل در کارخانه ی بافت سیم، به اندازه و طول مورد نیاز بریده می شود و در قسمت سرِ سیم بکسل، رشته ها را از هم به صورت شبکه‌ ای باز می کنند و با دمگیر دوباره می بندند.

پس از حلقه ای کردن سرِ شبکه شبکه شده ی سیم، با استفاده از گاز انبر، سمبه و چکش، در سیم اصلی، تار به تار بافته می ‌شوند.

لازم است هر تارِ سیم بکسل، سه مرتبه بافته شود. در مورد سیم بکسل ‌هایی که بار بلند می‌کنند، طول بافت بسیار مهم است و نباید بیشتر از ۲۰ تا ۲۵ برابر قطر خودِ سیم بکسل باشند. به عنوان مثال، وقتی که قطر سیم بکسل ۱۵ میلی ‌متر است طول بافت سیم بکسل باید 300 تا 375 میلی‌ متر باشد و از ۲۸ به بالا، لازم است به ازای هر ۵ میلی ‌متر که به بافت اضافه می شود، هر رشته، ۵ بار بافته شود. و همچنین از نقطه گلوی حلقه ی سیم بکسل تا آخرین نقطه ی بافت آن، از ۵۰ سانتی‌ متر نباید کمتر شود. برای طول بافت ۷۵ سانتی ‌متر، قطر سیم باید بیشتر از ۲۷ میلی ‌متر ‌باشد.

از نظر بافت، سیم بکسل نازک بر اساس جهت بافت کلاف‌ ها نیز نام ‌گذاری خاص خود را دارد:

وقتی که جهت تابیدن کلاف ‌ها از چپ به راست است، روی سیم بکسل، علامت گذاری z نشان داده خواهد شد و به آن راست‌ بافت نیز گفته می شود.

و وقتی جهت تابیدن کلاف ‌ها از راست به چپ باشد، روی سیم بکسل علامت گذاری s نشان داده شود، به آن چپ‌ بافت گفته می شود.

سیم بکسل نازک با بافت صلیبی:

از سیم بکسل نازک صلیبی یا دو طرفه به صورت راست‌ بافت و چپ ‌بافت برای سیم بکسل در مصارف بلند کردن بار استفاده می ‌شود. سیم بکسل‌ های صلیبی برای تحمل نیروی کششی بیشتر، طراحی شده اند. در سیم بکسل‌ های یک ‌طرفه یا غیر صلیبی، میل به باز شدن و شل شدن بافت ‌ها وجود دارد و اگر چه قابلیت انعطاف و مقاومت پوششی آن ها بیشتر از سیم بکسل صلیبی یا دو طرفه است، اما در جرثقیل‌ ها کمتر استفاده می شوند. و دلیل این انتخاب این است که از سیم بکسل‌ های غیر صلیبی و یا یک‌ طرفه نیابد برای بلند کردن بار استفاده کرد.

بافت سیل:

بافت سیل / Seale، نوعی از بافت سیم بکسل نازک است که در آن، تعداد مفتول‌ هایی که به دور مفتول اصلی تابیده می شوند، با هم مساوی هستند و در حقیقت، رشته طناب اصلی به صورت مجموعه ای از این رشته ها تشکیل می شود. این نوع بافت سیم بکسل نازک به صورتی است که قطر مفتول ‌های درونی، از قطر مفتول ‌های بیرونی کمتر اما قطر همه ی مفتول‌ ها در هر ردیف بافت، یکسان خواهد بود.

سیم بکسل نازک  7 × 7 /  Wire Strand Core/  WSC:

سیم بکسل افشان 7×7 و یا سیم بکسل نازک 7×7 ، یک نوع بافت سیم بکسل نازک است که از ابتدایی ترین بافت ها در سیم بکسل ها به شمار می روند. این نوع سیم بکسل برای کارهایی مناسب است که از حساسیت کمتری برخوردار بوده و البته مصارف زیادی دارد زیرا  می توان از آن در صنایع گوناگونی استفاده کرد.

خرید سیم بکسل نازک

در صنعت سیم بکسل گالوانیزه 7×7 کاربرد بسیار زیادی دارد. این نوع سیم، دارای یک رشته مغزی فولادی است و جنس گالوانیزه سیم بکسل سبب می شود که عمر آن افزایش یابد و در زمان طولانی تری فرسوده گردد. به این دلیل به آن سیم بکسل 7×7 می گویند که این سیم ها دارای تعداد 49 مفتول است. لازم به ذکر است که این سیم، مقاوم تر و قوی تر از سیم بکسل های ترمزی هستند.

قرقره سیم بکسل نازک روکش دار 7×7:

این سیم بکسل در وینچ ها، خودرو ها، تسمه نقاله ها و … کاربرد دارد و فروش آن به صورت قرقره 1000 متری است.

نازکترین سیم بکسل:

سایز های موجود این سیم بکسل گالوانیزه از سیم بکسل بسیار نازک تا سیم بکسل های ضخیم، به صورت: 1.5 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 بوده و متراژ آن برای نازکترین سیم بکسل و سایزهای نازک تر 1.5 و 2 و 3 میلی متری، قرقره های 5000 متری و برای سایز های ضخیم تر 4 میلی متری به بالا، قر قره های 1000 متری و 5000 متری است.

محبوبیت این سیم بکسل بسیار زیاد است، و برای صنایع مختلف، در ضخامت های نازک تر و با ضخامت 0.5 میلی متری تا 2 میلی متری استفاده می شود. اما پر مصرف ترین سیم بکسل نازک، قطر یا نمره 4، نمره 6 ، نمره 8 ، نمره 10 و نمره 14 است. از آن جا که این نوع سیم بکسل انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و پوشش از جنس استیل ضد زنگ و گالوانیزه است، برای کاربرد های صنعتی و دریایی خریداری می شود. پر واضح است که در سایز و رده ی یکسان، قیمت سیم بکسل استیل بیشتر از سیم بکسل گالوانیزه است.

سیم بکسل بسیار نازک:

سیم بکسل های سایزهای 1.5 ،2 و 3 ملیمتر از رده سیم بکسل های بسیار نازک محسوب میگردند ، سیم بکسل سایز 1.5 درصورت پوشش با روکش قطر آن به سایز 3 رسیده و دربازار سیم بکسل های روکشدار با عنوان سیم روکشدار 1.5 به 3 معروف می باشد برای سیم سایز 2 و 3 نیز در صورت پوشش با روکش به سیم های 2 به 4 و سیم بکسل نازک روکشدار 3 به 5 تبدیل میگردد.

آخرین مطلب درباره سیم بکسل نازک:

در بازار ایران، سیم بکسل بافت 7 × 7 از پر مصرف ترین سیم بکسل های مورد استفاده است و بیشتر در سایز های کم یعنی نمره 4 ، نمره 6 ، نمره 8 ، نمره 10، نمره 12 و نمره 14 استفاده می شود و چون برای حمل بار مورد استفاده قرار نمی گیرد، اهمیت مقاومتی کمتری دارد و نمونه های چینی آن، مانند بافت سیم بکسل 1×19 ، در بازار فراوان است. اختلاف قیمت نمونه ی چینی نسبت به نمونه های آلمانی و کره ای، حدود  40 درصد است،  و این کاهش قیمت وابسته به فاکتور هایی چون: مقدار حداقل مقاومت کششی /Minimum breaking loads، ضریب ایمنی / Safety Factor، گرید / grid، کیفیت گالوانیزه و یا استیل می باشد.

سیم بکسل گالوانیزه ی هفت لا یا 6×12:

برای کاربرد های عمومی، و نیز در جرثقیل ها و بالابر ها، از بافت های سیم بکسل گالوانیزه ی هفت لا استفاده زیادی می شود. از آن جا که از این سیم بکسل ها برای کارهای عمومی استفاده می شود، این بافت بسیار پر مصرف است. برای تُناژ های پایین، این سیم بسیار نرم و قابل انعطاف است. سیم بکسل گالوانیزه ی هفت لا به سیم بکسل 12×6 نیز معروف است.

سیم بکسل گالوانیزه هفت لا با مغزی کنف:

همان طور که گفته شد، برای مصارف جرثقیل ها و بالابر ها، سیم بکسل 6×12 بسیار پر مصرف بوده و از متداول ترین بافت ها است. مغزی این نوع بافت سیم بکسل، کنفی است و مغزی فولادی آن در بازار موجود نیست. سایز های موجود برای سیم بکسل گالوانیزه هفت لا با مغزی کنف، عبارتند از سیم بکسل 6 و سیم بکسل 8 که در کلاف های 100 متری و قرقره های 100 متری عرضه می شوند.

سیم بکسل 8:

این سیم بکسل نیز از خانواده سیم بکسل نازک محسوب شده و معمولا جهت نصب برای داربست میوه هایی همچون کیوی در باغات و داربست خیار و گوجه مورد استفاده قرار میگرد.

فروش سیم بکسل نازک:

مجموعه سیم بکسل بناگستر ، آمادگی دارد در زمینه خرید و فروش سیم بکسل نازک با تمامی تولیدکنندگان و فروشندگان همکاری نماید ، لذا جهت ارائه پیشنهاد قیمت و یا استعلام قیمت روز سیم بکسل نازک روکشدار و یا بدون روکش می توانید از طریق این لینک  با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 

فهرست