سیم بکسل هفت لا کنف:

این نوع سیم بکسل ها که به هفت لا نیز شناخته شده اند از ۶ حلقه سیمی در اطراف هسته کنفی خود تشکیل شده اند که هر حلقه شامل ۱۲ رشته سیم در درون خود می باشد.این سیم بکسل ها تنها در نوع کنفی تولید و توزیع می شوند به همین علت هسته آن همیشه از جنس کنف است.

سیم بکسل هفت لا کنف_بناگستر

 

علت شناخته شدن این سیم بکسل ها به هفت لا وجود هفت لایه کنف در داخل آن ها است که همین دلیل باعث نرمی بیش از حد آن ها گشته است.

بافت سیم بکسل های هفت لا کنف:

متداول ترین و پر مصرف ترین بافت در زمینه جرثقیلی و بالابری بافت سیم بکسل هفت لا کنف می باشد.جنس این بافت از مغزی کنف می باشد و مغزی فولاد در آن به کار نرفته است.

انواع بافت:

۱٫سیل: تعداد مفتول‌هایی که در این نوع بافت وجود دارد،دور مفتول اصلی قرار گرفته‌اند و با هم مساوی هستند بنابراین همه این‌ها رشته طناب اصلی را تشکیل می‌دهند. هم چنین در این نوع بافت قطر مفتول‌های درونی کمتر از قطر مفتول‌های بیرونی است ولی در هر ردیف بافت قطر کلیه مفتول‌ها یکسان است. این نوع طناب‌ها به علت  ضخیم بودن مفتول‌های بیرونی،دارای مقاومت سایشی بالایی هستند.

۲٫وارینگتون:در بافت وارینگتون در ردیف بیرونی مفتول‌های نازک و ضخیم به صورت یک در میان هستند. هم چنین به علت اینکه مفتول های نازک و ضخیم در ردیف بیرونی ترکیبی هستند،طناب ها با این نوع بافت انعطاف بیشتری نسبت به طناب های سیل دارند

۳٫فیلر: در این نوع بافت، در همه ردیف‌ها قطر مفتول آن ها مساوی است.در فضای خالی مفتول‌های نازکی بین مفتول‌های ردیف بیرونی و ردیف درونی قرار گرفته است که به آن ها فیلر می گویند.طناب‌های فیلر سطح فلزی بیشتری دارند و هم از قابلیت انعطاف و هم مقاومت سایشی بالاتری برخوردارند.

۴٫استاندارد:در بافت استاندارد،مفتول‌های تشکیل‌دهنده هر رشته از نظر قطر یکسان هستند، همینطور طناب‌های با این بافت چون انعطاف بالاتری دارند دارای کاربردهای متنوع‌تری در صنعت می باشند.

 سیم بکسل آسانسوری هفت لا کنف ۱۲*۶:

این نوع سیم بکسل آسانسوری با بیشترین میزان انعطاف در ساختار های مختلف سیم بکسل و کمترین میزان تنسایل و مقاومت کششی برای اسانسور های سبک و باربری های معمولی کاربرد دارد.

 سیم بکسل هفت لا گالوانیزه:

ساختار این نوع سیم بکسل به این شکل است که در لایه داخلی آن کنف وجود دارد که این خود باعث ایجاد خاصیت نرمی در سیم بکسل می شود.

 سیم بکسل های هفت لا کنف در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد: 

از سیم بکسل های هفت لا که در گاورنر آسانسور که دارای استرند هایی با مغزی کنفی هستند،مورد استفاده قرا می گیرد.صنعت آسانسور یکی از صنایعی است که از سیم بکسل در زمینه لیفتینگ کابین که از طرفی بسیار گسترده هم است کاربرد دارد و از جهتی به وزن کابین و سرعت موتور قطرها و تنسایل های متفاوتی از سیم بکسل بستگی دارد.

هم چنین این نوع سیم بکسل کاربردهای فراوانی دارد و می توان از آن ها در بالابرهای ساختمانی با ارتفاع کم،استفاده در گاورنر آسانسور،بستن بار،و همینطور گاهی اوقات به عنوان طناب مورد استفاده قرار داد.

 

سیم بکسل‌هایی که برای جابه‌جا کردن بار مورد استفاده قرار می گیرد،به دو صورت زیر طبقه بندی می شوند؟

۱٫مورد اول اینکه نسبت به طول باری که می‌خواهیم جابه‌جا کنیم،طول سیم بکسل انتخاب می‌کنیم.

۲٫مورد دوم اینکه نسبت به وزن باری که می‌خواهیم جابه‌جا کنیم، طول سیم بکسل را از نظر ظرفیت انتخاب می‌کنیم.

توضیح کلی:

به صورت کلی طول سیم بکسل جابه‌جاکننده بار را باید طوری انتخاب کنیم که زاویه دو حلقه و یا چهار حلقه سیم که در زیرشاخه قلاب جرثقیل قرار دارد از ۹۰درجه بیشتر نباید بشود، چون وزن بارتنها زمانی که بین دو رشته یا چهار رشته سیم بکسل تقسیم می‌شود که زاویه سیم بکسل در زیر قلاب جرثقیل کمتر از ۹۰درجه باشد.اگر هنگام بستن باری زاویه سیم بکسل در زیر قلاب جرثقیل بیشتر از ۹۰درجه باشد،باید از سیم بکسلی استفاده کنیم که هر کدام ازآن ها به تنهایی قدرت تحمل تمام بار را داشته باشند.

محصولات دیگر از این نوع سیم بکسل:

۱٫سیم بکسل هفت لا کنف ۱۲*۶

۲٫سیم بکسل هفت لا کنف ۲۴*۶

کاربرد:

از این نوع سیم بکسل در گاورنر آسانسور،بستن بار،و گاهی اوقات به عنوان طناب مورد استفاده قرار می گیرد.

جدول مشخصات فنی سیم های هفت لا کنف دار:

جدول سیم بکسل هفت لا کنف_بناگستر

 

 

 

 

 

 

 

فهرست