تعمیرات جرثقیل و وینچ جزء بخش‌های بسیار مهم کارکرد هر جرثقیل و وینچی در صنایع مختلف است. جرثقلی‌ها و وینچ‌ها نیز همانند سایر دستگاه‌ها، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی ممکن است به تعمیرات نیاز پیدا کنند. منتهی تعمیرات جرثقیل و وینچ بسیار تخصصی‌تر و حساس‌تر از ماشین آلات دیگر است. زیرا در صورت بروز کوچک‌ترین اشتباهی ممکن است این ماشین آلات دیگر نتوانند کارکرد مفید سابق خود را نشان دهند. همچنین امکان از کار افتادن جرثقیل یا بروز اشتباه در کارکرد آن و ایجاد خسارات مختلف وجود دارد.

تعمیرات جرثقیل و وینچ حتماً باید توسط تیم متخصص و مجرب در این زمینه صورت گیرد. همچنین استفاده از قطعات اورجینال و باکیفیت جهت تعویض برخی قطعات بسیار مهم است. با سرویس کردن دوره‌ای جرثقیل به صورت مرتب می‌توانید از خرابی‌های گسترده آن و نیاز جرثقیل به تعمیرات اساسی و پرخرج جلوگیری کنید. جهت دریافت خدمات تعمیر تخصصی انواع جرثقیل می‌توانید با شماره تماس‌های موجود در سایت در ارتباط باشید.

تعمیرات بخش‌های مختلف جرثقیل و وینچ

تعمیرات جرثقیل و وینچ کار بسیار تخصصی، پیچیده و زمانبری است. زیرا ممکن است خرابی تنها در یک قطعه و یا قطعات خاصی از جرثقیل رخ داده باشد. بنابراین تشخیص خرابی اولین و مهم‌ترین قدم جهت تعمیرات جرثقیل و وینچ است. جهت انجام این تعمیرات بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • موتورگیربکس همانند قلب جرثقیل عمل می‌کند. اگر عملکرد این قطعه دچار نقص شود، عملکرد کل جرثقیل ناقص خواهد شد. بهتر است ابتدا موتورگیربکس بررسی شود.
  • ولتاژ و جریان برق در جرثقیل باید پایدار و بدون مشکل باشد. وجود هر گونه نوسانات الکتریکی مانع از کارکرد صحیح جرثقیل خواهد شد. بهتر است منابع برقی، اتصالات، کابل‌ها و تابلو برق به صورت دقیق بررسی شوند.
  • خراب شدن قفل و فنر قلاب یا شل شدن محل اتصال به سیم کابل میزان ایمنی آن را به شدت کاهش می‌دهد. در این شرایط بهتر است قلاب به صورت کامل تعویض شود.
  • یکی از بخش‌های مهم جرثقیل و وینچ که نیاز به تعمیر پیدا می‌کند سیم بکسل است. سیم بکسل به مرور زمان فرسوده شده و دچار سایش می‌شود. به صورت کلی تعمیر سیم بکسل توصیه نمی‌شود و بهتر است تعویض شود. البته در صورت خرابی‌های جزئی می‌توان از تعویض کلی سیم بکسل چشم پوشی کرد.

نکات مهم در تعمیرات جرثقیل و وینچ

در تعمیرات جرثقیل و وینچ نکات مهمی وجود دارند که رعایت آن‌ها الزامی است. با استفاده از این نکات می‌توان تعمیر جرثقیل‌ها و وینچ‌ها را به بهترین شیوه انجام داد.

  • بخش‌هایی از جرثقیل همانند پل، کالسکه، ریل و… ممکن است به تراشکاری نیاز پیدا کنند. با استفاده از تراشکاری بدون جدا کردن قطعه می‌توان در محل نصب خود آن را تعمیر کرد.
  • اگر تعمیر قسمتی از بدنه جرثقیل در مکان مورد نصب خود ممکن نباشد، باید برشکاری صورت گیرد. با دستگاه برشکاری قطعه مورد نظر از بدنه جرثقیل جدا شده و در مکان مناسب تعمیر می‌شود.
  • جهت اتصال بخش‌های مختلف در تعمیر جرثقیل و وینچ از جوشکاری استفاده می‌شود. جوشکاری باید توسط تیم متخصص و دستگاه‌های استاندارد و پیشرفته صورت گیرد.

هزینه تعمیرات جرثقیل و وینچ چقدر است؟

هزینه تعمیرات جرثقیل و وینچ بستگی به نوع خرابی، میزان خرابی و نوع تعمیر آن قطعه دارد. گاهی اوقات تعمیر قطعه خراب شده غیرممکن بوده و باید با قطعه جدید جایگزین شود. در این حالت باید هزینه خرید قطعه جدید را به هزینه تعمیرات اضافه کرد. هر چه تعمیر جرثقیل تخصصی‌تر بوده و توسط دستگاه‌های پیشرفته‌تر انجام شود، هزینه تعمیرات آن بیشتر خواهد بود. جهت استعلام هزینه خدمات تعمیرات می‌توانید با کارشناسان جرثقیل بناگستر در ارتباط باشید.

شرکت بناگستر سال ها تجربه و کادری متخصص و کارآزموده آمادگی خود را جهت انجام کلیه فعالیت های مربوط به تعمیرات تخصصی جرثقیل اعلام می دارد . تعمیرات جرثقیل و وینچ کشنده معدن ( وینچ های معدن مس ، سنگ آهن و… ) از جمله مهمترین این فعالیت ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱-  تعمیرات تخصصی انواع وینچ (تعمیر وینچ دماگ، تعمیر بالابر زنجیری اشتال، تعمیر وینچ پودم، تعمیر وینچ ورلند و …)

تعمیرات جرثقیل و وینچ کشنده معدن


تعمیرات تخصصی جرثقیل و وینچ

۲- تعمیرات تخصصی انواع الکترو موتور

 

۳- تعمیرات تخصصی انواع گیربکس جرثقیل

 

۴- نصب اینورتر یر روی وینچ کشنده کشتی

نصب اینورتر یر روی وینچ کشنده کشتی

۵- تعمیرات تخصصی بروی وینچ های معدن

تعمیرات تخصصی بروی وینچ های معدن

۶- تعمیر و اصلاح انواع پل جرثقیل

تعمیر و اصلاح انواع پل جرثقیل

۷- تعمیر و اصلاح انواع راهبر طولی(کلگی end carriage)

 

۸- تعمیر و تعویض قطعات جرثقیل از جمله (چرخ ها، لنت ترمز، کمربند درام و …)

 

۹- تعمیر انواع وینچ بادی

 

۱۰- ساخت و تعمیر انواع قلاب جرثقیل

 

فروش ویژه وینچ کشنده با تناژ مختلف – فروش بالابر های انواع  جرثقیل سقفی ازجمله اشتال آلمان – دماگ آلمان – پودم بلغارستان – کیتو ژاپن – swf  آلمان – بالکان کار با موتور گیربکس ایرانی

طراحی و ساخت جرثقیل سقفی با وینچ آلمانی و اروپای شرقی یا آسیای شرقی

تعمیرات جرثقیل سقفی – طراحی جرثقیل سقفی-صدور دفترچه محاسبات جرثقیل – تولید نقشه ساخت جرثقیل سقفی

اکتروموتور دماگ kbh – kba-kbf

 

فهرست